Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Visit YaBB today Wink
  HomeHelpSearchLogin  

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Ny bom? (Read 2657 times)
Kjell P - SWE496
Junior Member
**

SWE-496

Ny bom?
02.08.2012 at 23:01:28

Min bom börjar visa oroväckande tecken på försvagning vid kickfästet.

Tips om var man kan köpa en ny bom (helst med det nya, snabba, fyrkantiga tväsnittet) mottas med tacksamhet.
Back to top

Mvh /Kjell P.

IP Logged

Forum Admin
YaBB Administrator

Re: Ny bom?
Reply #1 - 07.08.2012 at 02:57:47

Tjena Kjell!

Vi fick samma problem för ett par år sedan med vår bom men vi lyckades med lite tur hitta en begagnad bom med det nya tvärsnittet. Det är en mycket styvare bom helt klart även om det är lite svårt att säga om den är så värst mycket snabbare...

Baserat på vad jag vet om klassreglerna då vi inte har några "certifierade" leverantörer som de har i vissa andra båtklasser. Så egentligen kan du gå till Benns och låta dem fixa en ny bom med efterfrågad profil eller Seldén som jag tror har H-båtsbom i sitt utbud. Annars är det nog John Mast som gäller då det är de som tillverkar de bommar du refererar till. Tyvärr verkar deras hemsida ha vissa problem för tillfället men annars lär det gå att hitta återförsäljare via deras hemsida. Gissar att priset på en bom kan vara hyfsat för tillfället då kronan är förhållandevis stark jämfört med den danska. Har för mig att en JM bom kostade runt 7000 kr när jag kollade för ett par år sedan.

Lycka till!

//Ludvig
Back to top

/Admin
IP Logged

Kjell P - SWE496
Junior Member
**

SWE-496

Re: Ny bom?
Reply #2 - 12.08.2012 at 20:50:07

Hej,

Jag lyckades aldrig få ordning på John Masts hemsida, men jag hittade rätt på JMs återförsäljare Doghouse Marine i Svinninge och har nu beställt ny bom för 8300 SEK plus frakt.

Benns verker dessvärre inte ha någon profil med tillräckligt litet tvärsnitt, så det fick bli den dyra varianten från Danmark. Det känns ändå säkrast att få "rätt" på första försöket efter en del trassel jag haft med utrustning tidigare.
Back to top

Mvh /Kjell P.

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print